niedziela, 14 maja 2023

Audi 80 B4 2.0E Quattro - czyli czas dla mojego Daily - część 2 - rozrusznik.

W poprzednim etapie rozebrałem silnik. Przyszła pora na weryfikację i czyszczenie podzespołów. Na pierwszy ogień poszedl rozrusznik. 
Tradycyjnie, jak cała reszta został rozebrany na części. Elementy umyłem i odświeżyłem korpus wykorzystując gruntoemalię. Szczotki oraz tuleje ślizgowe były w dobrym stanie. 
Przekladnie i elementy przesuwne nasmarowałem smarem grafitowym.
Włożyłem mechanizm do korpusu i dokręciłem elektromagnes stosując nowe śruby. 
Zamontowałem pokrywę przekładni, wirnik i korpus. Aby ułatwić  sobie montaż szczotek zrobiłem 2 klipsy z drutu 1.5 mm którymi unieruchomiłem szczotki w gniazdach. 
Założyłem szczotkotrzymacz i pokrywę. Ponownie pomalowałem całość w celu uszczelnienia. Na koniec gdy farba była już sucha zamontowałem osłonę termiczną.