niedziela, 12 marca 2023

Krótka historia powstania bloga.

 


Cześć!  

Witam na moim blogu, jakkolwiek to brzmi ;) 

Wypada powiedzieć coś o sobie. Mam na imię Grzegorz (Tig). Z wykształcenia jestem inżynierem mechanikiem. Zawodowo zajmuję się renowacją mechaniczną pojazdów zabytkowych. W przeszłości miałem styczność z  obróbką skrawaniem, spawalnictwem i budową maszyn. 

Słowem wstępu

Mieszkam na terenach podmiejskich, prowadzę mały ogródek (trochę ziemniaków, warzyw i drzew owocowych). W takim miejscu zawsze jest co robić, jeśli nie u mnie to u sąsiadów lub znajomych. Jako inżynier, zawsze staram się dążyć do ułatwienia sobie pracy. Często brakuje rąk do pomocy w różnych pracach, ale czy zawsze faktycznie muszą być to ręce? Przecież od tego są maszyny!. W dzisiejszych czasach wiele urządzeń i maszyn których potrzebujemy możemy kupić. Taniej... drożej... bardzo drogo - profesjonalnie. Prawda jest taka, że na wysoką półkę mogą sobie pozwolić profesjonaliści którzy dane rzeczy wykorzystują zawodowo. Dla reszty zwykłych ludzi zostaje średnia półka, a często po prostu szajz. Często rzeczy których potrzebuje są drogie a zapotrzebowanie na daną prace niewielkie. Człowiek pomyśli - przecież mogę wynająć - tak mogę. Ale nie chce. Często wartość wynajmu lub usługi sięga połowy budowy sprzętu którego potrzebuje, w tej sytuacji outsourcing jest dla mnie bezsensem. Dlaczego? - to proste. Za niewiele większy wkład zyskuję wartości bezcenne - rozwój myśli technicznej, zdolność do upraszczania problemów mechanicznych oraz doświadczenie i satysfakcje. 

O czym będzie blog?

Był chłodny jesienny wieczór... Dłubiąc w domowym warsztacie nad jednym z  moich dziwnych projektów pomyślałem, że skoro już coś wymyśliłem, udało się to zbudować tanio zazwyczaj ze złomu lub odpadów (Tak - to właśnie priorytet - tanio i skutecznie) to może warto się tym podzielić? Może komuś przyda się pomysł lub jego część? Może ktoś podobnie myślący podpowie coś ciekawego na przyszłość lub podzieli się złotą myślą? Może warto umieścić w sieci pewne rozwiązania, pamięć jest ulotna. Będę zamieszczał tutaj relacje z realizacji różnych ciekawych projektów jakich się podejmę i nie będą to tylko maszyny :)

 Miłego czytania! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz