Jedną z ostatnich rzeczy jakie musiałem wykonać przy moim Audi była wymiana linek hamulca postojowego oraz regeneracja zacisku hamulcowego z powodu zatartej osi.
Tym razem prace przeprowadziłem na szybko, bez efektów estetycznych. Rozpocząłem od wypchania tłoczka z zacisku przy pomocy sprężonego powietrza. Zacisk regenerowałem rok temu z tego samego powodu co tym razem, dzięki temu nie miałem problemu z wysunięciem tłoczka.
Po udanym demontażu tłoczka i osłony zabrałem się za seger mocujacy mechanizm samoregulatora.
Odkręciłem nakretkę osi mechanizmu i zdjąłem dźwignie. Następnie wyciągnąłem samoregulator.
Przyczyną zacierania się osi był nieprawidłowy materiał tulei ślizgowej osi samoregulatora. Prawdopodobnie wykonana była na z mosiądz zamiast brązu. Niestety z braku czasu na zrobienie nowej, zamontowałem to co było w zestawie.
Tłoczek posiadał kilka mocnych rys, co zadecydowało o wymianie na nowy wraz z nowymi uszczelkami.
Przełożyłem do nowego tłoczka drugą połowę mechanizmu samoregulatora i zamontowałem zestaw uszczelek. Tłoczek wkręciłem przy pomocy klucza do szlifierki kątowej. Zacisk był gotowy do montażu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz